Xiaomi YU7, Çin’de Rekor Sayıda Sipariş Aldı
26 Haziran’daki çıkışından sadece 72 saat sonra, veriler YU7 için Çin’deki 351 Xiaomi mağazasında 280.800 ila 315.900 arasında sipariş alındığını gösteriyor. Bu ciddi siparişler, iade edilmeyen depozitolar anlamına geliyor. Şirket, çevrimiçi rezervasyonlar dahil olmak üzere ilk 18 saatte 240.000 sipariş aldığını resmen doğruladı. Xiaomi’nin üretim kapasitesinin 2027’nin başına kadar pratik olarak tüketildiği göz önüne alındığında, müşteriler arabanın teslimatı için 56 haftaya kadar bekleyecekler.
YU7, çekici bir tasarım, üstün işlevler ve agresif bir fiyat sunmak için net bir stratejiyle geldi. Üç versiyonda mevcut ve temel YU7’nin fiyatı yaklaşık 29.999 avro, yani Çin’deki Tesla’nın Model Y’sinden daha uygun fiyatlı. Temel model ilk siparişlerin yüzde 55’ini oluşturuyor ve 96,3 kWh pil kapasitesine sahip arkadan çekişli versiyon, 835 kilometreye kadar menzil sağlıyor.
Yaklaşık 32.900 avroya mal olan YU7 Pro, iki motorla çalışıyor ve dört tekerlekten çekişli, aynı 96.3 kWh bataryayı kullanıyor, menzili ise 770 kilometre.
Teklifin en üstünde, teklifin yüzde 20’sine kadarını oluşturan ve 38.800 avroluk bir fiyata sunulan YU7 Max yer alıyor. 101,7 kWh’lik daha büyük bir batarya, toplam 690 HP güce sahip iki elektrik motorunun güçlü bir kombinasyonu ile geliyor ve sadece 3,23 saniyede 0’dan 100 km/s hıza çıkabiliyor. Bu versiyonun menzili 760 kilometredir.
Görsel olarak YU7, 4.999 mm uzunluğunda büyük ve zarif bir SUV. Bazıları tasarımının Ferrari Purosangue’yi hatırlattığını söylüyor ancak Xiaomi, özellikle İtalyan süper SUV’nin altı haneli bir fiyatı olduğu için bu karşılaştırmadan rahatsız olmayacak. İçeride YU7, teknolojiyle zengin bir şekilde donatılmış, 16,1 inç dokunmatik ekrana sahip ve cep telefonları, arabalar ve akıllı ev cihazları ile kolayca bağlantı kurmayı amaçlayan Xiaomi’nin Human X Car x Home ekosistemine derinlemesine entegre edilmiş.
Genç, şehirli insanlar büyük ilk talebin arkasında çoğunlukla yer alıyor. Alıcıların yüzde 55’i 22 ila 35 yaş aralığındaki erkeklerden oluşmaktadır. Yüzde 60 ila 70 arasında önemli bir kısım, mevcut araçlarını yeni Xiaomi SUV ile değiştiriyor. Yüzde 5 ila 7’lik küçük ama ihmal edilemez bir kısım ise rezervasyonlarını popüler sedan SU7’den yeni ve daha büyük YU7’ye kaydırmıştır.
Xiaomi, inanılmaz talebi karşılamak için üretimi artırmak gibi büyük bir görevle karşı karşıya. Şirket, Pekin’de iki fabrikada faaliyet gösteriyor ve yıllık toplam kapasitesi 300.000 araç. Genişleme planları devam ediyor ancak mevcut birikmiş siparişler müşteriler için uzun beklemeler ve üretim üzerinde büyük baskı anlamına geliyor. YU7’nin patlayıcı pazar girişi dikkat çekti ancak uzun vadeli başarısı, Xiaomi’nin bu arabaları kaliteden ödün vermeden yeterince hızlı üretip üretemeyeceğine bağlı olacak.